QPFD435 E 2単位  第2学期 隔年開講
紛争後の和解
 
紛争を経験した国家や集団は、過去の敵とどのように和解するか?そのような和解の成功や失敗はどのように説明することができますか?和解をする方法に違いがある場合は、そのような違いは、いくつかの理由で発生しますか?このコースは、このコースでは、和解を促進したり阻害する社会的政治的要素を検討すると同時に、和解に関する様々な理論を批判的に議論する。この授業で扱われる事例はフランス - アルジェリア、日本 - 韓国、ドイツ - ポーランド、ドイツ - チェコ共和国、ルワンダ、東ティモールなどである。学生は、他にも様々な事例を分析する。
 
時限数 講義 演習 実験実習 実技 集中授業
2         



QPFD435 E CREDIT: 2  AUTUMN Offered Alternate Year
Reconciliation after Conflict
 
How do states or groups come to terms with former adversaries after conflict? What explains their successes or failures? Are there different ways in which they make reconciliation? What shapes the different forms of reconciliation? These are some of the central questions this course will address as it examines various cases of reconciliation, successful or failed, in the contemporary world. It seeks to shed light on important socio-political forces that facilitate or impede reconciliation as it critically engages various theories of reconciliation. Cases may include, but are not limited to, France-Algeria, Japan-Korea, Germany-Poland, Germany-Czech, Rwanda, and East Timor. Students are encouraged to examine other cases.
 
Preiod(s) Lec. Sem. Lab. Exe. Intensive
2